І.Вступ
Підсумки
роботи бібліотеки Златопільської гімназії м. Новомиргорода за 2020/2021 н.р. та
основні завдання на 2021/2022 н.р.
Мета шкільної бібліотеки - надання допомоги учням
і педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб.
Бібліотека гімназії - одна з найважливіших
ділянок роботи. Вона допомагає реалізувати державну програму національної
освіти і виховання дітей, вирішує це завдання своїми методами і засобами у
загальному плані навчально- виховного процесу разом з педагогічним колективом.
Планування роботи бібліотеки є складовою частиною планування роботи гімназії.
При складані плану враховувалися Закони
України Закон України «Про повну загальну середню освіту», «Про бібліотеку і
бібліотечну справу», «Положення про бібліотеку середнього загальноосвітнього
закладу».
Збірник нормативних документів щодо
роботи закладів освіти на період карантину у зв’язку з поширенням
коронавірусної хвороби (COVID-19). Лист МОН від 22.07.2020 №
1/9-394 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством
освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021
навчальному році».Лист ІМЗО від 20.08.2019 №22.1/10-2858 «Щодо
впровадження Українського правопису в редакції 2019 року». Лист МОН № 1/9-581
від 17.09.19 року «Про застосування державної мови в освітньому процесі»
Престиж,
привабливість, важливість і потрібність бібліотеки безпосередньо залежить від
переліку та якості послуг і комфортних умов, які вона надає користувачам.
Ефективне забезпечення інформаційних потреб користувачів залежить від чіткого
планування роботи, заходів та послуг, які надаються впродовж навчального року.
Робота бібліотеки направлена на забезпечення навчально-виховного процесу інформацією. Свою діяльність шкільна
бібліотека спрямовує на популяризацію книг серед учнів, формування їхнього
світогляду, реальну допомогу кожній дитині в задоволенні особистих читацьких
інтересів, потреб, запитів.
Бібліотека гімназії працювала протягом року в тісному контакті з
педагогічним колективом над вирішенням проблемного питання «Розвиток читацьких
компетенцій учнів шляхом впровадження інноваційних технологій» і була
направлена на задоволення читацьких потреб, удосконалення навчально-виховного
процесу, виховання культури читання і бібліотечно-бібліографічної грамотності
учнів. Бібліотекарем гімназії створено власний блог, де розміщується інформація
про роботу бібліотеки протягом навчального року ( blogspot.com.ua).
Усі гімназисти були активними
читачами бібліотеки. З метою виховання
інформаційної культури, вмінням користуватися довідковим апаратом
бібліотекарем було проведено ряд бібліотечних уроків і виховних годин з учнями
гімназії. Своєчасно проводилась технічна та бібліографічна обробка нових
надходжень. Протягом року було
оформлено фотовиставки та виставки літератури до знаменних і пам’ятних дат. Зокрема, виставки
літератури: до дня
народження М.Грушевського та Л.Українки, «Підліток і
закон » до тижня правових знань,
«Вчимося за Сухомлинським», «Новомиргородщина – перлина степового краю»,
«Козацька слава в серцях у нас» до Дня українського козацтва; «Нехай світанки ніколи не здригаються від слова війна»
до Дня пам`яті та примирення, фотовиставки: «Чорнобиль – чорна
трагедія на кольоровій землі» до Дня вшанування пам`яті ліквідаторів на
Чорнобильській АЕС, «Герої нашого часу» присвяченій учасникам АТО,
«Енергозбереження – це важливо», «Над білим янголом скорботи незгасний духу
смолоскип» до Дня пам’яті жертв голодомору в Україні, «Сторінки опалені
війною» присвячена пам`яті загиблих
воїнів під час Другої світової війни,
«Відлуння Афганської війни», «Чорнобиль не має минулого», «Історія українського
спорту» у рамках Тижня фізичної культури, «Правила дорожнього руху» в рамках
місячника «Увага! Вулиця».
Оформлено папки інтернет - ресурсів щодо
організації навчальних предметів у 2021/2022 н.р: «На допомогу вчителю –
предметнику»,
«Знай і люби свій край»,
«Новомиргородщина - моя земля». Інформування про нові надходження здійснювалося через
такі рубрики: «Нові надходження»,
«Радимо прочитати». Сплановано і систематично проводилися бібліотечні
уроки для учнів 5-11 класів:
«Україна – єдина країна», «Елементи книги», «Правила збереження книг», «Історія створення книги», «Основи бібліотечно - бібліографічної грамотності», «Книга – дивовижний сад,
будинок життя та мудрості», «Бібліотечно – бібліографічні засоби пошуку
літератури», «Народні символи України», «Катастрофа на ЧАЕС». Бібліотекар гімназії постійно бере активну
участь у різноманітних тренінгах та курсах для підвищення своєї самоосвіти та
кваліфікації.
Систематично проводилися рейди- перевірки стану підручників у 5-11 класах, тематичні лінійки, різноманітні заходи до видатних дат
згідно плану роботи.
Вивчення читацьких запитів - одна з умов
результативності довідково – бібліографічної роботи. Саме тому бібліотекарем постійно проводиться
аналіз читацьких формулярів – індивідуальний, тематичний, груповий. У рамках
тижня дитячої книги постійно проводиться захист читацьких формулярів. В
інформаційній роботі допомагав бібліотечний актив у складі: Горбан Діана (7 кл.),
Федорова Вікторія (9-А кл.), Кулініч Єлизавета (6 кл.), Кармазін Дарина (11
кл.) Вони разом з бібліотекарем визначали тематику інформацій, брали участь у відборі
матеріалу для інформування, обробляли його, виступали з оглядом періодики,
проводили інформаційні п`ятихвилинки в класах, дні та тижні інформацій.
Проводилися також рейди «твій читацький формуляр», анкетування учнів з метою
вивчення читацьких інтересів гімназистів. Учні гімназії кожного року беруть
активну участь у проведенні щорічної акції «Подаруй бібліотеці книгу».
Бібліотека гімназії постійно співпрацює з районною бібліотекою, на базі якої в читацькому залі
проходять бібліотечні уроки, різноманітні масові заходи, зустрічі, та конкурси.
Основні завдання
на 2021/2022 н.р.:
-
сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів, та
читацьких потреб;
-
формувати громадянську позицію, моральні якості, розвиток
культури;
-
допомагати учням в оволодінні програмовими знаннями,
виховувати бажання самостійно розширювати обсяг своїх знань;
-
працювати з учнями, учителями, адміністрацією й батьками,
сприяючи реалізації завдань гімназії;
-
забезпечувати учнів та педагогів навчальною, художньою та
методичною літературою;
-
навчати учнів аналізувати різні види й типи джерел
інформації;
-
організовувати заходи, які виховують культуру й соціальну
самосвідомість і сприяють емоційному розвитку школярів;
-
використовувати різноманітні форми і методи краєзнавчої
роботи;
-
виховувати любов та інтерес до історії рідного краю;
-
організовувати різноманітні види масової роботи з
пропаганди книги: книжкові виставки, огляди, бесіди;
-
інформаційне обслуговування педагогів, спрямоване на
підвищення їх методичної та педагогічної майстерності;
-
пошук нових форм роботи з виховання в учнів
загальнолюдських цінностей, гуманізму, милосердя, духовності,естетичної,
трудової, економічної культури, здорового способу життя;
-
виховувати в учнів культуру читання, вміння користуватися
бібліотекою;
-
формувати національну свідомість учнів;
-
проводити індивідуальну роботу з читачами;
-
розвивати й підтримувати в дітях звичку й радість читання
та навчання, а також потребу користуватися бібліотекою протягом усього життя;
-
виховувати в учнів повагу до державних символів України,
Конституції України, свідомого ставлення до обов`язків
людини і громадянина;
-
поступове створення на базі шкільної бібліотеки
бібліотечно- інформаційних ресурсних центрів;
Для здійснення цих завдань бібліотека виробляє
свою політику, комплектує необхідні ресурси, забезпечує фізичний та
інтелектуальний доступ до необхідних джерел інформації.
1. Робота з читачами
1.1.Залучення учнів до читання та роботи у бібліотеці
|
||||
№ зп |
Назва заходів |
Термін виконання |
Примітка |
|
1 |
Перереєстрація та запис нових читачів |
Вересень жовтень |
|
|
2 |
Обслуговування учнів, вчителів, батьків |
Постійно |
|
|
3 |
Екскурсії до шкільної бібліотеки п`ятикласників |
Жовтень |
|
|
4 |
Проводити бесіди про правила користування бібліотекою |
Протягом року |
|
|
5 |
Проводити роботу з ліквідації заборгованості читачів |
Постійно |
|
|
6 |
Робота з формулярами читачів Захист читацьких формулярів |
Постійно |
|
|
7 |
Відзначити кращих читачів на святі: «З
книгою не прощаємося, до книги звертаємося» (до Всеукраїнського
місячника книги). |
Березень, квітень |
|
|
8 |
Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів. |
За планом |
|
|
9 |
Співпраця з бібліотеками району |
Постійно |
|
|
1.2.Індивідуальна робота з читачами |
||||
№ зп |
Назва
заходів |
Термін виконання |
Примітка |
|
1 |
Проводити індивідуальне
консультування читачів при виборі книги: рекомендаційні бесіди; бесіди про
прочитане; реклама книги; консультації біля книжкових
виставок; |
Постійно |
|
|
2 |
Виділити групи читачів за
інтересами |
Жовтень |
|
|
3 |
Аналіз читацьких формулярів:
«Що читаємо? Як читаємо?» |
Лютий
|
|
|
4 |
Проводити бібліографічні індивідуальні консультації: рекомендаційні
списки літератури; бібліографічні огляди літератури; тематичні бесіди з
визначеної теми; |
Жовтень листопад грудень |
|
|
1.3. Обслуговування читачів |
||||
№ зп |
Назва
заходів |
Термін виконання |
Примітка |
|
1 |
Залучення нових читачів: - екскурсії до бібліотеки; -пояснення учням правил користування
бібліотекою; -ознайомлення з книжковими виставками, які
розкривають фонд бібліотеки; |
Вересень Постійно
Протягом року |
|
|
2 |
Обслуговування читачів протягом року |
Систематично |
|
|
3 |
Налагодити
індивідуальну роботу з читачами: списки рекомендованої літератури; рекомендаційні бесіди, бесіди про прочитане; рекламування літератури; |
Протягом року
|
|
|
4 |
Оформлення інформаційних і книжкових виставок |
Систематично |
|
|
5 |
Участь у всеукраїнських конкурсах, акціях,
інтернет-семінарах (згідно наказів департаменту освіти і науки, молоді та
спорту Кіровоградської облдержадміністрації)
|
Протягом року
|
|
|
ІІ. Організація книжкових фондів і каталогів |
||||
№ зп |
Назва
заходів |
Термін виконання |
Примітка |
|
1 |
Оформити передплату на періодичні видання |
Жовтень листопад
|
|
|
2 |
Ведення індивідуального, сумарного обліку бібліотечного фонду |
Протягом року |
|
|
3 |
Оформлення документації на нові надходження та систематична звірка її з бухгалтерією |
1 раз у квартал |
|
|
4 |
Ведення чіткого обліку виданих
підручників по класах |
Протягом року |
|
|
5 |
Робота з фондом: рознесення книг по стелажах, розміщення згідно таблиць УДК |
Протягом року |
|
|
6 |
Вилучення з фондів: - застарілих видань; - загублених читачами книг; - з інших причин (складання актів, вивіз макулатури, здача актів до
бухгалтерії; - робота із сумарними та інвентарними книгами); |
Протягом року
|
|
|
7 |
Комплектування книжкового фонду. |
Протягом року |
|
|
8 |
Робота з фондом підручників: - організація видачі підручників; - організація здачі підручників; - оформлення нових надходжень; - оформлення книжок, подарованих у ході акції «Подаруй книгу
бібліотеці!». |
Вересень Травень Протягом року |
|
|
9 |
Заходи по збереженню фонду: - рейди перевірки стану підручників; - робота Книжкової лікарні (на уроках трудового виховання у 5-7 класах). |
І раз на семестр Протягом року |
|
|
10 |
Ведення всіх операцій з обліку бібліотечного фонду підручників. |
Протягом року |
|
|
11 |
Залучення учнів та педколективу гімназії до
участі у акції «Живи, книго!». |
Протягом року |
|
|
12 |
Популяризація та вивчення бібліотечного фонду. |
Протягом року |
|
|
ІІІ. Масові заходи з
популяризації літератури |
||||
1 |
Оформити інформаційні книжкові виставки: - «Україна спортивна» до дня фізичної культури та спорту - «Вічний слід на землі» до дня народження В.Сухомлинського - «Стежками козацької вольниці» до дня українського козацтва - «Жнива скорботи» до дня пам`яті жертв голодоморів -«Чорнобиль – два кольори часу» до дня вшанування пам`яті учасників ліквідації
наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - «Ціна чужої війни» до Міжнародного дня пам`яті жертв Голокосту -«Вічно буде проміж нас - України син Тарас» до дня народження Т.Г.Шевченка -«Нехай живі пам`ятають- покоління
знають» до дня пам`яті та примирення |
14 вересня
27 вересня
13 жовтня
22 листопада
16 грудня
28 січня
9 березня
8 травня |
|
|
2 |
Провести тематичні учнівські лінійки: - до Міжнародного дня миру - до дня визволення України
від фашистських загарбників - до дня української
писемності та мови - до дня св. Миколая - до дня народження Лесі
Українки - до Міжнародного дня матері |
20 вересня 25 жовтня
15 листопада 20 грудня 21 лютого 10 травня |
|
|
3 |
Провести з учнями 5-11 класів бібліотечні уроки: -
Елементи книги (5 клас) -
Ми нація єдина (6 клас) -
Права дитини в Україні (7 клас) -
У той рік заніміли зозулі (8 клас) -
Славетний день в історії України (9 клас) -
День св. Валентина (10 клас) -
Весняні свята в Україні (5 клас) -
Мужність і біль Чорнобиля (9 клас) |
Вересень Жовтень Листопад Грудень Січень Лютий Березень Квітень |
|
|
4 |
Провести з учнями 5-11 класів виховні заходи: -
Літературний батл «Найкращий відгук про прочитану
книжку сучасних авторів» (5-7 класи) до Міжнародного Дня бібліотек -
Віртуальний екскурс в історію «Козаку найперше-воля,
козаку найперше честь» -
Урок-реквієм «Голодний рік, як чорна птиця над краєм
змореним літав» -
Літературний конкурс «Кращий читач року» -
Літературна вікторина «У світі чарівної казки» (5 клас) -
Навігатор профорієнтації: «Сьогодні учень, завтра –
професіонал» (9-11 класи) -
Літературний бенефіс поетів-земляків «Якщо автора я
знаю, швидко вірша я впізнаю» до Всесвітнього дня поезії. -
Віртуальна експедиція «Мій кумир з книжкової долини» -
Героїчна сторінка: «Бої відшуміли, скінчилась війна, та
в пам`яті житиме довго вона» -
Літня бібліоманія «Літні промінці на книжковій
сторінці» |
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
Січень
Лютий
Березень
Квітень
Травень
Червень |
|
|
ІV. Робота з активом бібліотеки |
||||
№ зп |
Назва
заходів |
Термін виконання |
Примітка |
|
1 |
Затвердити актив бібліотеки. Скласти план роботи
активу бібліотеки. |
Вересень |
|
|
2 |
Проводити в бібліотеці засідання активу з
питання роботи з книгою. |
Щоквартально |
|
|
3 |
Проводити рейди перевірки підручників з метою
формування дбайливого ставлення до
навчальної книги. |
1 раз на семестр |
|
|
4 |
Залучити
актив до роботи: - з
ремонту книг; - щодо
роботи з боржниками; - щодо збереження навчальної літератури у
класах; - з обробки літератури, яка надійшла до
бібліотеки; - щодо залучення учнів до читання. |
Протягом року |
|
|
5 |
Заходи по збереженню фонду
підручників: - рейди перевірки стану підручників; -оформлення куточку «Збереження підручників». |
1 раз на семестр |
|
|
V. Робота з
педагогічним колективом гімназії
|
||||
№ зп |
Назва
заходів |
Термін
виконання |
Примітка |
|
1 |
Інформаційне забезпечення вчителів новинками
літератури (з використанням картотек), які надійшли до бібліотеки шляхом: -
випуску інформаційних списків, -
-методичних бюлетенів про надходження чергових періодичних
видань під рубриками -
«Радимо прочитати», «Читайте в новому номері журналу». |
Постійно |
|
|
2 |
Брати участь у педрадах, семінарах. |
Протягом року |
|
|
3 |
Випуск інформаційних списків
літератури за темами: - Обдарована дитина. - Друковані роботи вчителів гімназії у
періодичній пресі. - На допомогу вчителям 5-9 класів (за новими програмами).
|
Протягом року |
|
|
4 |
Поповнювати куточок періодичних
видань для вчителя. |
Протягом року |
|
|
5 |
Індивідуальне інформування вчителів, що
атестуються. |
Постійно |
|
|
6 |
Брати участь у підготовці та проведенні
предметних тижнів. |
Постійно |
|
|
7 |
Постійно допомагати у виборі літератури педколективу гімназії при
проведенні масових заходів. |
Протягом року |
|
|
VІ. Робота з батьками
|
||||
№ зп |
Назва
заходів |
Термін виконання |
Примітка |
|
1 |
Проводити консультації з батьками по ремонту
книг та збереженню навчальної літератури . |
Протягом року |
|
|
2 |
Вести пропаганду літератури для батьків з
виховання дітей. |
Протягом року |
|
|
3 |
Провести анкетування учнів щодо їх
інтересів у читанні (5 кл.) |
Січень-лютий
|
|
|
4 |
Оформити книжкову викладку нових книг для
вчителів, батьків та учнів (до дня бібліотек). |
Вересень |
|
|
|
|
|
|
|
VІІ. Підвищення
кваліфікації.
|
||||
№ зп |
Назва
заходів |
Термін
виконання |
Примітка |
|
1 |
Знайомитися з новими надходженнями, періодикою. |
Протягом року |
|
|
2 |
Передплатити журнал «Шкільна
бібліотека», «Шкільний бібліотечно-інформаційний центр», « Шкільний
бібліотекар». |
Протягом року |
|
|
3 |
Взяти активну участь у роботі районного методоб’єднання шкільних бібліотекарів. |
За планом РМЦ |
|
|
4 |
Підвищувати і вдосконалювати професійний рівень у міських бібліотеках. |
Протягом року |
|
|
5 |
Спілкуватися з шкільними бібліотекарями району, ділитися своїм та
переймати їх досвід . |
Протягом року |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар