Календар пам'ятних дат

Тільки читання відкриває перед людиною розкіш інтелектуального життя

понеділок, 2 листопада 2015 р.

ПРАВА ДИТИНИ В УКРАЇНІ


Мета.   Познайомити учнів з основними положеннями Конвенції ООН «Про права дитини»; навчити  правильно реалізовувати свої права; виховувати в учнів поважне ставлення до власної особистості та інших.
Обладнання.  Конвенція ООН «Про права дитини»,мультимедійний проектор

                                                          Хід заняття
Запитання до учнів.
 «Що мені потрібно для щастя ?».
   Учитель роздає учням чисті аркуші паперу і пропонує скласти список того, що, на їхню думку, необхідно для щасливого дитинства. Наприклад, батьківська ласка, рідний дім, друзі, солодощі, іграшки, медична допомога, компютер, книги, театр, відпочинок, розваги, школа, спорт.
Слово вчителя
   1989 року представники урядів розвинутих країн, у тому числі й наша Україна, яка на той час перебувала у складі Радянського Союзу,підписали Конвенцію про права дитини.
  Конвенція— це угода, договір між державами з певних питань. У даному випадку— з питань прав дітей. Підписавши цей документ, уряди домовилися охороняти права дітей, які живуть на територіях цих держав.
   У Конвенції визначено, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років, що всі діти народжуються вільними і рівними у своїх правах і що не можна їх піддавати дискримінації через національну,  етнічну, релігійну, расову ознаки, а також через стать, політичні переконання.
   Які ж права дитини визначені Конвенцією?
   «Дитина незалежно від її раси, національності, кольору шкіри, раси, мови, релігії, етнічного чи соціального походження, майнового стану, стану здоров’я, незалежно від її батьків та її законних опікунів має право:(презентація)
-на життя;
-на ім’та набуття громадянства;
-знати своїх батьків;
-на збереження своєї індивідуальності;
-підтримувати взаємини з обома батьками, якщо ті розлучилися;
-висловлювати свої погляди і думки з усіх питань;
-одержувати і передавати інформацію(за винятком певних обмежень)
-на свободу думки, совісті й релігії;
-на свободу об’єднань і товариств у мирних цілях;
-на особисте і сімейне життя , недоторканість житла, таємницю кориспонденції;
-на захист від посягання на особисте життя, честь і гідність;
-на повноцінне і достойнее життя, на піклування з метою догляду за нею;
-на користування благами соціального забезпечення;
-на освіту, відпочинок, дозвілля;
-на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного,
морального і соціального розвитку дитини;
-на захист від економічної експлуатаціїі від виконання будь-якої роботи, яка може завдавати шкоди її здоров’ю чи розумовому, фізичному,духовному, моральному, соціальному розвитку;
-на захист від незаконного зловживання наркотиків, психотропних речовин, від усіляких форм сексуальної експлуатації та сексуальних розбещень;
-на гуманне поводження, на захист від незаконного чи свавільного позбавлення волі, свободи;
-на негайний доступ до правничої допомоги і на таке поводження, яке сприяє розвитку у дитини почуття гідності й значущості, зміцнює в ній повагу до прав людини і її свобод, сприяє виконанню нею корисною ролі в суспільстві.
Творче завдання «Я маю право!»
   Учитель поділяє учнів на групи і роздає групам картки, на яких написано по одній статті Конвенції про права дитини.
   За кілька хвилин учні мають пояснити своїми словами статті Конвенції і навести приклад, що відображає дію цієї статті.
Запитання до учнів
   Як ви гадаєте, чому ООН вважала за необхідне скласти перелік прав дитини?
   Як ви гадаєте, чому Конвенції є переліком потреб дитини, а не бажань?
   Як ви гадаєте, навіщо нам знати наші права?
Бліц-вікторина
   Ця методична вправа може бути альтернативою тестуванню «Чи знаєш ти зміст Конвенції про права дитини?» Її мета—не отримання правильної відповіді, а привертання уваги учнів до проблеми прав людини. Звичайно, учні не зможуть відповісти на всі запитання, проте зможуть висловити власну думку щодо них. Окрім того, учитель у такий спосіб перевірить, наскільки добре засвоїли матеріал години спілкування.
Запитання бліц-вікторини:
                            Чи можеш назвати?
Одне з прав людини.
Країну, де порушуються права людини.
Документ, який проголошує права людини.
Організацію, яка бореться за права людини.
Право, яке мають усі діти.
Право, яке мають твої батьки, але якого позбавлений ти.
Твоє право, яке ніколи не порушувалось.
Право людини, порушення якого турбує тебе особисто.
   Заключне слово вчителя.
   А зараз послухайте вірш Ірини Жиленко, який дуже підходить до теми сьогоднішньої години спілкування.
Дитя моє, права дитини                                   Тож прочитай, завчи на память,
Ти мусиш вивчити сумлінно.                          Порадь і друзям прочитать.
Це так потрібно, так важливо                          Хай прочитають тато й мама,
Напевно знати в наші дні:                               Закони всім потрібно знать!  
Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Немає коментарів:

Дописати коментар